Vilanova Comerç ha encetat la tradicional campanya “Omplim Vilanova de Flors” que omplirà de color i vida tant els establiments de proximitat. Aquesta és una de les campanyes més exitoses de l’entitat i segurament una de les més esperades per la clientela. Gairebé establiments participen en aquesta edició que s’acaba el 26 de juny.
Jordi Vilarrubias, president de Vilanova Comerç, s’ha mostrat optimista davant aquesta nova normalitat que, ja des de la fase 2, s’ha traduït amb més gent al carrer i a les botigues. Especialment interessant ha estat per a bars i restaurants que en aquesta fase 3, han pogut ampliar l’aformanet i obrir també els locals interiors. Aquesta crisi sanitària, explica Vilarrubias, ha suposat una nova oportunitat per al comerç local. La gent ha pogut descobrir el comerç de casa, activar-lo i promocionar-lo i així mateix, ha servit, per motivar els comerciants per fer campanyes i promocions especials per seguir estimulant el consum de productes i serveis de proximitat.
Vilanova Comerç ha iniciat aquest dilluns 15 de juny una de les camanyes més exitoses que organitza “Omplim Vilanova del flors”. En aquesta edició que arriba pràcticament amb un mes de retard, per la situació derivada per la covid-19, hi participen gairebé una quarantena d’establiments, explica el president de l’entitat.
Vilanova Comerç edita 1.000 plànols comercials amb informació sobre els establiments associats
A banda d’aquesta campanya, Vilanova Comerç ha llançat recentment un plànol comercial on podem trobar-hi els comerços associats. Aquest és un projecte, que tenint en compte el moment actual en què pràcticament tot es fa de manera telemàtica o virtual, pot semblar una mica anacrònic, assegura Jordi Vilarrubias, però que des de l’entitat ho valoren molt positivament. És un producte de promoció i publicitat per als establiments associats i especialment interessant per a les persones que venen de fora i no coneixen el comerç local.
D’aquest plànol comercial se n’ha fet una tirada de 1.000 exemplas que e spoden trobar als edificis municipals com l’Ajuntament, l’Edifici d’Entitats, el Centre d’Innovació Anoia i pròximament també a la zona esportiva de Can Titó, però també el trobareu a les botigues associades.
I en la mateixa línia de la promoció i l’estímul del comerç local i de proximitat, Vilanova Comerç està participant en les accions que promou Conca Comerç. Una eina útil, diu Jordi Vilarrubias, perquè dimensiona el comerç de proximitat i li dona valor. La posada en marxa del web de Conca Comerç, assegura Vilarrubias, ofereix al comerç la possibilitat de fer-se visible a les xarxes amb campanyes de promoció i ofertes especials.
Les eines telemàtiques s’han convertit en grans aliades per al comerç local
Aquesta pandèmia ha canviat els hàbits de consum potenciant la compra online o per altres mitjans no presencials com el telèfon o el WhatsApp. Ara, amb la nova normalitat, diu Vilarrubias, s’ha incrementat la compra presencial però creu que s’hauria d’aprofitar l’oportunitat per mantenir també aquesta altra via de venda telemàtica que ha aportat nous clients als comerços locals.
Aquest és un any atípic des de molts punts de vista, també des del comercial. Algunes campanyes programades per Vilanova Comerç, com la Ruta de la Tapa, són dubte i valoren si es pot programar amb garanties de cara a la tardor.Des de Vilanova Comerç també valoren fer una campanya, seguint el model del Fora Stocks, per ajudar a les botigues -especialment les de roba-, que han perdut una temporada sencera.