Els ajuntaments d’Igualada, Vilanova, Montbui i Òdena llancen una campanya d’impuls i identificació amb el comerç local

Els ajuntaments d’Igualada, Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui i Òdena i les diferents associacions de comerciants dels municipis –Igualada Comerç, Mercat Municipal de la Masuca, Nou Centre d’Igualada, Vilanova Comerç, Unió d’Establiments de Montbui (UEM) i Comerç d’Òdena– s’uneixen sota la denominació comú de Conca Comerç. L’objectiu compartit és fer front conjunt i acompanyar el comerç local i de proximitat davant l’actual crisi provocada per la COVID-19.

 

 

Tots els actors coincideixen que el comerç de proximitat és un dels principals motors econòmics d’un municipi, aporta identitat, dona dinamisme als carrers i serveix, a més a més, d’element cabdal per l’atracció per als visitants.

Per això, ara més que mai, les àrees de Comerç i Promoció Econòmica dels quatre ajuntaments s’han unit per impulsar una campanya que doni visibilitat a aquests establiments. 

La iniciativa es va encetar el 8 d’abril amb el lema “Ara més que mai” i té el propòsit de mantenir-se més enllà del període de l’estat d’alarma . Ha arrencat donant visibilitat i reconeixement als comerços de serveis essencials que aquests dies tenen la persiana aixecada, perquè d’ells en depèn la subsistència de la major de la ciutadania en un moment de màxima excepcionalitat. Per a fer-ho, s’ha creat una imatge amb l’eslògan “Ara més que mai, estem per tu” que identificarà cada establiment amb un vinil. A més, la campanya es difondrà entre els diferents mitjans de comunicació comarcals i s’aniran fent diferents publicacions setmanals a les xarxes socials, entres altres accions.

Passat aquest episodi, quan tots els comerços puguin reprendre els serveis, es canviarà l’eslògan de campanya per “Ara més que mai, jo compro a casa” i s’iniciaran noves accions de difusió que continuïn esperonant els habitants de la Conca d’Òdena a fer la compra i consumir en el comerç local.

Amb aquesta campanya s’apel·la a la responsabilitat social, tot incidint en la importància de la compra de proximitat per la seva repercussió directa en l’entorn més proper, tant econòmicament com socialment. L’objectiu és aconseguir estimular una compra amb responsabilitat, consciència social, compromís i exigència per la qualitat.

Ajuntaments i associacions comparteixen el parer que, quan el comerç local pugui tornar a ser protagonista, s’haurà dibuixat un nou horitzó on probablement la responsabilitat i la sostenibilitat jugaran un paper molt important.

Aquests dies, molts comerços han hagut de tancar, d’altres continuen darrere el taulell oferint els serveis essencials i d’altres mostren la cara més solidària fent donacions de material. A tots ells, des dels consistoris i les agrupacions de comerciants, se’ls vol agrair públicament la seva generositat, compromís i esforç a l’hora de fer costat a la ciutadania i respectar de manera estricta les mesures de prevenció establertes.

Font original: https://www.vilanovainformacio.cat/els-ajuntaments-digualada-vilanova-montbui-i-odena-llancen-una-campanya-dimpuls-i-identificacio-amb-el-comerc-local/